BMW f serijos ksenonas
Kitoje priekinių žibintų pirkėjų pasirinkimo
pusėje yra ksenono lempos, dar vadinamos didelio intensyvumo išlydžio (HID)
lempomis. Pirmasis plika akimi pastebimas skirtumas yra skirtinga HID
technologijos priekinių žibintų spalvų temperatūra. Kadangi lemputės sudėtyje
yra ksenono, o ne argono ir azoto, ant kelio atsiranda lengvas mėlynas
atspalvis.
HID xenon žibintai
Žinoma, kad ksenono žibintai efektyviau
skleidžia šviesą ant kelio. Vis dėlto tai gali būti didelis trūkumas kitiems
eismo dalyviams, kai apšvietimo kampas nėra tinkamai nustatytas. Ištyrus
ksenoninius priekinius žibintus, paaiškėjo, kad jie turi 3000 liumenų, o
halogeninės lemputės sukuria tik 1400 liumenų.
Taip, xenon priekiniai žibintai nėra tokių
dydžių kaip halogeniniai, tačiau gamintojai vis daugiau dėmesio skiria šiam
segmentui, todėl netrukus sulauksime tokio pat plataus spektro ksenoninių
lempučių kaip ir halogeninių. Laimei, tuo privalumai nesibaigia. Lyginant su
halogeninėmis lemputėmis, xenon žibintai yra efektyvesni energijos suvartojimo
požiūriu, todėl automobilis nuvažiuoja daugiau kilometrų ir išmeta mažiau CO2.
Skirtumai gal ir nėra dideli, tačiau pastebimi.
Trūkumai? Xenon technologija yra
neabejotinai sudėtingesnė ir reikalauja papildomos sistemos, vadinamos balastu,
kad būtų galima reguliuoti aukštą darbinę įtampą, kurios reikia žibintui
veikti. Dėl didesnio sudėtingumo padidėja įsigijimo ir priežiūros išlaidos.
LED technologijos
Pastaruoju metu aukščiausios klasės ir
prabangiuose automobiliuose pradėta naudoti kito tipo priekiniai žibintai.
Šviesos diodų (LED) technologija atrodo geriausias sprendimas ateičiai, nors,
atidžiau pažvelgus, išryškėja keletas trūkumų. Pagrindinis LED pranašumas,
palyginti su halogeninėmis ir ksenoninėmis sistemomis, yra labai mažas
energijos suvartojimas; LED reikia labai mažai energijos, kad būtų skleidžiama
daug šviesos.
LED priekiniai žibintai
Tačiau, nors šviesos diodai neišskiria per
daug šilumos, jie veikia visu pajėgumu tik tada, kai yra vėsūs, todėl
reikalingos pažangios aušinimo sistemos. Be tinkamų aušinimo sistemų šviesos
diodai išsilydytų dėl per juos tekančios energijos. Nors šviesos diodai gali
būti įvairių formų ir skleisti šiltesnę šviesą nei xenon bei ryškesnę nei
halogeniniai, jų gamybos sąnaudos šiuo metu yra didelės, todėl jų negalima
naudoti mažos ir vidutinės klasės automobiliuose.